Ga verder naar de inhoud

Alle tips

Selecteer de tips die je nodig hebt en voeg ze toe aan je winkelmandje. Nadat je alle tips op jouw maat verzameld hebt, kan je een handig overzicht ervan in pdf downloaden!

Vul een zoekterm in

Filteren op:

Soorten handelszaak

Thema's

Een totaal van 43 tips gevonden. 43 tips worden getoond op pagina 3 van de 5.

Inkomdeuren

Deuren Voor Kledingwinkel , Horecazaak , Voeding , Non-food

Zorg dat de inkomdeur goed zichtbaar en bereikbaar is. Dat vergemakkelijkt de oriëntatie voor je klanten.

Verder lezen

Kiss and ride

Bereikbaarheid en parkeren Voor Kledingwinkel , Horecazaak , Voeding , Non-food

Een voorrijdmogelijkheid of een kiss & ride-zone beperkt de loopafstand tot de toegang voor klanten die moeite hebben om zelfstandig de weg te vinden of lange afstanden af te leggen.

Het vergemakkelijkt het bereiken van een winkel of restaurant voor personen met een (tijdelijke) beperking, kinderen, ouderen … En zorgt ook voor een veilige zone om klanten op te halen en af te zetten.

Verder lezen

Klantvriendelijk onthaal

Beleid Voor Kledingwinkel , Horecazaak , Voeding , Non-food

Een klantvriendelijk onthaal is een belangrijke voorwaarde voor een kwaliteitsvol beleid. Maar ook communicatie, dienstverlening en begeleiding zijn cruciaal. Ze ondersteunen de toegankelijkheid van het gebouw of vangen net de tekortkomingen ervan op.

Hoe kan je een persoon in een rolstoel of met een mentale beperking het best begeleiden? Hoe communiceer je met slechthorenden? Wat verwacht een blinde als hij of zij bij jou komt eten of winkelen?

Verder lezen

Liften

Niveauverschillen Voor Kledingwinkel , Horecazaak , Voeding , Non-food

Vanaf een hoogteoverbrugging van meer dan 100 cm, is de toepassing van een lift noodzakelijk. Je kan een kokerlift of verticale plateaulift voorzien. Liften zijn door hun afmeting en uitrusting bruikbaar voor iedereen.

Verder lezen

Openbaar vervoer

Bereikbaarheid en parkeren Voor Kledingwinkel , Horecazaak , Voeding , Non-food

Een winkel, restaurant of café moet vlot bereikbaar zijn als klanten zich verplaatsen met het openbaar vervoer. De aanwezigheid van een openbaar vervoershalte in de buurt van een winkel, restaurant of café is vaak onmisbaar voor klanten die met het openbaar vervoer reizen. En ook blinden en slechtzienden zijn vaak afhankelijk van het openbaar vervoer.

Verder lezen

Parkeerplaatsen

Bereikbaarheid en parkeren Voor Kledingwinkel , Horecazaak , Voeding , Non-food
Parkeervoorzieningen bieden een variatie aan gebruiksmogelijkheden en zijn voor iedere bezoeker bereikbaar, overzichtelijk en veilig in…
Verder lezen

Paskamers

Inrichting Voor Kledingwinkel

Paskamers zijn voldoende ruim zodat een rolstoel binnen kan en een klant eenvoudig kan bewegen. Zorg voor een spiegel met voldoende hoogte (liefst tot op de grond) in de paskamer en voorzie kledinghaakjes op verschillende hoogten. Personen die slecht ter been zijn, hebben nood aan wat houvast. Daarom is een steunbeugel een meerwaarde.

Verder lezen

Prijsaanduidingen

Communicatie en informatie Voor Kledingwinkel , Horecazaak , Voeding , Non-food

Prijsaanduidingen in winkels maar ook in restaurants, maken een belangrijk deel uit van een correcte communicatie naar de klant. Zorg er daarom voor dat deze aanduidingen duidelijk leesbaar, voldoende groot en met voldoende contrast voorzien worden. Zorg voor een eenvormige weergave van de prijzen op de rekken, op de producten, op de menukaart ...

Verder lezen

Print: reclamefolders en flyers

Communicatie en informatie Voor Kledingwinkel , Horecazaak , Voeding , Non-food

Je wil dat je geschreven boodschap zoveel mogelijk potentiële klanten bereikt. En met toegankelijke communicatie kan dat. Want ook slechtzienden kunnen drukwerk lezen dat duidelijk en met voldoende contrast is geprint. Gebruik ook een groot, schreefloos lettertype met voldoende contrast tussen tekst en achtergrond. Denk eraan dat glanzend papier weerkaatst en de leesbaarheid vermindert. Vermeld op flyers en posters een QR-code met een rechtstreekse verbinding naar je (toegankelijke) website.

Verder lezen

Services horeca

Diensten en aanbod Voor Horecazaak

Gastvrijheid is een van de belangrijkste elementen in de restaurantsector. Klantenservice is essentieel voor succes. Los van de kwaliteit van het aanbod, bepaalt de service of klanten terugkomen of niet. Niet alle klanten willen of kunnen ter plaatse eten en de gedrukte menukaart bekijken. Zorg daarom voor een mix aan mogelijkheden om te eten en de menukaart te bekijken.

Verder lezen