Waarom zou ik mijn zaak toegankelijk maken?
Beeld je in dat je niet je eigen boodschappen kan doen of op restaurant of café kan gaan. Dan is het leven meteen heel wat moeilijker en minder leuk, toch? Redenen genoeg dus om mee te werken aan een samenleving waarin iedereen dezelfde kansen krijgt!
Jij wint er ook bij
Ook voor je zaak loont het de moeite, want er is een groot potentieel aan klanten dat beter bediend kan worden: 1,4 miljoen Belgen onder de 65 jaar heeft een zichtbare of minder zichtbare beperking. Dat blijkt uit cijfers van de Wereldgezondheidsorganisatie.
Daarnaast heb je de oudere consumenten: bijna 2,7 miljoen ouderen hebben baat bij een betere toegankelijkheid van handelszaken. En dat aantal zal de komende jaren alleen maar stijgen.
Ook klanten met een kinderwagen, een boodschappenkarretje, een blessure of volle winkeltassen zullen je dankbaar zijn voor een vlotte horeca- of winkelervaring. En wanneer iemand een goed gevoel heeft in je zaak, is de kans groot dat die terugkomt en je aanbeveelt bij anderen!
Laat ons weten hoe jij je zaak toegankelijk maakt en het verschil maakt voor veel mensen. Kortom: laat ons weten hoe jij meer én tevreden klanten aantrekt!
“Iedere klant moet zich overal welkom voelen, daarom vragen we met De Warmste Entree niet alleen aandacht voor de fysieke toegankelijkheid van je zaak, maar ook voor een klantvriendelijk onthaal en het comfort van de hele horeca- of winkelervaring. Voor iedereen, jong en oud, met of zonder beperking. Onze digitale gids met tips op maat van jouw handelszaak geeft je een leidraad om de toegankelijkheid van winkels en restaurants te verhogen. Zo maak je van shoppen of uit eten gaan voor iedereen een leuke ervaring!”

Regelgeving toegankelijkheid

Overtuiging nodig? Lees de Warmste Verhalen:

Het Warmste Verhaal van Kristel: Breng iedereen samen, zo creëer je begrip

Het Warmste Verhaal van Britt: Een goeie supermarkt is voor mij een supermarkt die vlot toegankelijk is met spraaksoftware
