Ga verder naar de inhoud

Warme oproep: zet jouw bedrijf in op toegankelijkheid? Laat het ons weten!

De retailsector wil toegankelijke zijn voor iedereen, ook voor de 1,4 miljoen Belgen met een beperking. Hiervoor zijn we op zoek naar concrete proofpoints: cases, trajecten & projecten die de toegankelijkheid in de sector bevorderen. Deze geven we zichtbaarheid op onze kanalen, events en wie weet ook in pers. Vandaar een warme oproep: zet jouw bedrijf in op toegankelijkheid? Laat het ons weten!

Warme oproep

We zijn op zoek naar interessante cases/projecten/trajecten ter bevordering van de toegankelijkheid om alle klanten een aangename winkelervaring te bezorgen. Daarom lanceert Comeos een warme oproep: doet jouw bedrijf iets om de toegankelijkheid voor personen met een handicap te verbeteren? Laat het ons weten.

Toegankelijkheid in de brede zin van het woord

Het project kan betrekking hebben op verschillende aspecten van toegankelijkheid:

  • Toegankelijkheid van het gebouw: extra brede gangen, toegankelijke toiletten, aangepaste pashokjes voorzien, parkeerplaatsen voor mensen met een beperking en/of jonge gezinnen
  • Communicatie: extra aandacht voor de gebruiksvriendelijkheid van jouw webshop voor mensen met een visuele beperking of een motorische stoornis, qr-codes op de menukaart die het menu luidop voorlezen
  • Dienstverlening of het beheer van uw zaak: stille uren, verschillende soorten winkelkarren, gratis levering aan huis voor klanten met een beperking, opleiding personeel, ...
  • Visie of beleid rond inclusie en toegankelijkheid met een concreet actieplan.

Meest recente nieuws van De warmste entree

Aandacht voor toegankelijkheid op event Mercuriusprijs van Comeos

Nieuwsbericht van 27 oktober 2023

Op de uitreiking van de Comeos Mercuriusprijs 2023, een jaarlijks evenement dat innovatie in de handel viert, werd niet alleen innovatie maar ook toegankelijkheid gepromoot. Zo gingen Staatssecretaris van Consumentenbescherming Alexia Bertrand en boegbeeld van De Warmste Entree Kristel Gevaert aan het begin van de prijsuitreiking met elkaar in gesprek over het belang van toegankelijke winkels. Daarnaast konden de aanwezigen gedurende het hele event kennismaken met de aangepaste mode van Zalando dankzij uitgestalde etalagepoppen die aangepaste kledij droegen.

Verder lezen