Nieuws
Lees hier het laatste nieuws over onze tools en vormingen om de toegankelijkheid van je winkel of horecazaak te verbeteren.
Hoe ga ik om met dove en slechthorende klanten?
Lees hier communicatietips en tips voor een vlot bezoek van een doof of slechthorend persoon aan jouw zaak.
Weg met het touchscreen: gebruik betaalterminals met fysieke toetsen
Steeds vaker kan je afrekenen aan een betaalterminal met een digitaal aanraakscherm. Maar die evolutie is niet voor iedereen een vooruitgang. Apparaten met touchscreen hebben geen toetsen en zijn daardoor niet gebruiksvriendelijk voor mensen met een handicap.
Daar zijn de solden weer! Zó maak je ze comfortabel voor elke klant
Begin juli is het feest, want niet alleen de zomervakantie gaat van start maar ook de zomersolden! Is jouw zaak klaar om àlle klanten een leuke soldenjacht te bezorgen? Wij zetten een paar tips op een rijtje.
Toegankelijke winkels: denk je ook aan de allerkleinste klanten?
Op 1 juni is het de Dag van het Kind. Is jouw zaak voorbereid op het bezoek van kleine kapoenen? Wij geven graag wat tips om te zorgen voor een leuke winkel- of restaurantervaring voor kinderen én hun ouders. Want ook zo maak je jouw zaak toegankelijk voor iedereen.
Herbekijk het webinar Klantvriendelijk Onthaal
Hoe ga je om met klanten met een beperking? Dat antwoord vind je in het webinar Klantvriendelijk Onthaal.
ZEB, derde van Mercuriusprijs met toegankelijkere winkels
Eind oktober 2021, reikte Comeos de Mercuriusprijs uit aan vernieuwende handelaars. Modeketen ZEB was derde met ‘ ZEB for Everyone’, een concreet actieplan om zijn winkels toegankelijker en inclusiever te maken.