Ga verder naar de inhoud

ZEB, derde van Mercuriusprijs met toegankelijkere winkels

Eind oktober 2021, reikte Comeos de Mercuriusprijs uit aan vernieuwende handelaars. Modeketen ZEB was derde met ‘ ZEB for Everyone’, een concreet actieplan om zijn winkels toegankelijker en inclusiever te maken.

Samen met Inter en Hart voor Handicap stelde ZEB in 2021 een vragenlijst op over de ervaringen van shoppers met de toegankelijkheid van de kledingzaak. Met die resultaten ging de modeketen aan de slag om de krijtlijnen van een toegankelijkheidsbeleid uit te zetten. De managers kregen een extra opleiding over klantvriendelijk onthaal. Die kennis gaven ze op hun beurt door aan de mensen op de werkvloer. Ook de winkels zijn aangepast in functie van de toegankelijkheid.

De jury van de Mercuriusprijs oordeelde dat ZEB een plek op het podium verdiende omdat de modeketen met 'ZEB for Everyone' een belangrijk deel van de bevolking beter bedient en daarmee de wereld tot een mooiere plek maakt voor iedereen.

Meest recente nieuws van De warmste entree

Aandacht voor toegankelijkheid op event Mercuriusprijs van Comeos

Nieuwsbericht van 27 oktober 2023

Op de uitreiking van de Comeos Mercuriusprijs 2023, een jaarlijks evenement dat innovatie in de handel viert, werd niet alleen innovatie maar ook toegankelijkheid gepromoot. Zo gingen Staatssecretaris van Consumentenbescherming Alexia Bertrand en boegbeeld van De Warmste Entree Kristel Gevaert aan het begin van de prijsuitreiking met elkaar in gesprek over het belang van toegankelijke winkels. Daarnaast konden de aanwezigen gedurende het hele event kennismaken met de aangepaste mode van Zalando dankzij uitgestalde etalagepoppen die aangepaste kledij droegen.

Verder lezen